Jdi na obsah Jdi na menu
 


BEZPEČNÁ KOUPĚ

 

 

 

...Nehleďte na kilometry, ale na stav

V dnešní době boomu stáčení tachometrů (u nás se nejedná o trestný čin, narozdíl od jiných zemí EU) nelze z čísla uvedeného na etiketě za čelním sklem či na tachometru usuzovat zhola nic. Stáčejí se auta s nájezdem 300 tisíc, ale také ta se 100 tisíci „na hrbu“. Navíc kilometrový nájezd je značně pomíjivý ve vztahu k zacházení s automobilem. Je tedy zřejmé, že vůz s trojnásobným nájezdem, ale kvalitní péčí, může být v o poznání lepším stavu. Právě zde se nebojte vznést návrh na návštěvu vámi vybraného servisu, kde vám mechanik zcela objektivně sdělí, v jaké kondici se vůz nachází. Částečně může pomoci také VIN karoserie a servisní knížka. Právě u ní se však zaměřte na zápis jednotlivých zásahů – těžko bude servis po dobu pěti let používat propisovací tužku stejného odstínu, stejného písma, stejného razítka.

 

TOP STAV!!!

Na tuto frázi začínám být velmi alergický a mám za to, že nejsem sám. Proč se nám snaží prodejci vnutit nabízené vozy pod záštitou tohoto naprosto tragického slovního spojení? Proč není u vozu uvedeno například stav: výborný. Nemusíme ani dlouho pátrat, abychom zjistili, že slovo top, mimochodem anglického původu, značí něco nejlepšího, věc, která je zcela ojedinělá. Ve finále možná není ani tolik problémem samotná fráze, ale její užití. Pokud totiž zabrousíme do nabídky vozů, dozvíme se, že každé třetí prodávané auto je v TOP stavu. Nakolik působí taková informace věrohodně, to nechám na vás.

 

Odložte si peníze

Není příliš rozumné utratit všechny peníze, které jste si na nákup vozu vyčlenili. Bohužel, často se stává, že si lidé pomyslný finanční strop posunují v závislosti na objevování nových a nových možností. Ano, to Mondeo stojí 170 tisíc, a to BMW je jen o 10 tisíc dražší. A když už jste ochotni utratit 180 tisíc, proč ještě nepřihodit? Takhle nějak to může vypadat, a pokud neskončíte právě u nového auta, případné nutné „ponákupní“ investice vás mohou nemile překvapit. Vždy je tedy vhodné nechat si případnou rezervu na nejnutnější opravy či údržbu.